Lid worden

STICKY NOTES

‘Elke spreker is ook voor mij een bron van inspiratie. Dankzij mijn sticky notes bewaar ik de essentie van elke uiteenzetting.'

Valérie Rigaumont van Van Breda The SQUARE pikt uiteraard elk event of initiatief mee. Wat bleef haar de voorbije maanden bij? Ze deelt graag haar sticky notes!

  • Valérie Rigaumont: ‘Er zijn zo veel manieren om je merk onmisbaar te maken, maar voor mij sprongen deze er echt wel uit.
    Focus op je doelgroep of klant. Maak hierin duidelijke keuzes. Wie alles wil zijn voor iedereen, eindigt als niets voor niemand.
    • Blijf in de klantenrelatie investeren, ook na de deal. Own zo je klant en maak van haar of hem een ambassadeur van je verhaal en merk.
    • Zit af en toe ook eens zelf aan de kassa als bedrijfsleider. Hou zo een vinger aan de pols. Doe zelf aan marktonderzoek op deze eenvoudige en goedkope manier.
    • Stop met schreeuwen (hardselling). Probeer prospecten vooral te overtuigen met content. Toon je expertise en verleidt zo je prospect.

  • Uit de webinar ‘Brandhacking’ van merkstrateeg Stef Verbeeck

 

Valérie Rigaumont: ‘Digitalisatie is veel meer dan louter een bestaand proces digitaliseren. Digitalisering kan immers bestaande ‘fouten’ erger maken als het proces niet goed zit.
Stel daarom eerst het hele proces opnieuw in vraag voordat je aan digitalisering begint. Wil je als bedrijf digitaliseren, dan is het belangrijk dat bepaalde afdelingen nauw samenwerken en perfect op elkaar zijn afgestemd. IT en Sales moeten er zich veel meer van bewust zijn dat hun uiteindelijke doel hetzelfde is. De ‘context’ van de klant is bovendien heel erg geëvolueerd. Waar, wanneer en waarom gebruikt je klant je product of service? Via welk(digitaal) middel? Welke inspanning moet je klant leveren om jouw product of service te gebruiken? Ook dit zijn vragen waarmee je bij elke stap in het digitalisatieproces rekening moet houden!’

Uit de webinar ‘Digitale transformaties’ van Dewi Van de Vyver – CEO Flow Pilots

Valérie Rigaumont: ‘Wat zal onze toekomst op lange termijn vormgeven? Een belangrijke vraag die je ertoe dwingt om proactief te handelen en kan voorkomen dat je uit de boot valt. Er komt een extra technologische versnelling. De gigantische rekenkracht van machines in combinatie met data en nieuwe technologieën zal tot mogelijkheden leiden die je enkel in science fiction mogelijk achtte. Ook de klimaatuitdagingen zijn gigantisch en zullen alleen maar fors toenemen. Voor wie zij business model duurzaam kan omvormen en zich hieraan weet aan te passen, zijn de opportuniteiten en mogelijkheden eindeloos. Door de toenemende vergrijzing in het westen zal men noodgedwongen op zoek moeten naar jonge werknemers uit Afrika en ZO-Azië. Daarnaast zal door de forse toename van de middenklasse in landen als China het economisch zwaartepunt verschuiven naar Azië.’

Uit de webinar ‘Toekomsttrends’ van Hans Diels – toekomstdenker/futurist bij Etion

Valérie Rigaumont: ‘Groeien doe je nooit alleen. Je hebt er anderen voor nodig. Stilstaan bij de noden van deze ‘anderen’ is meer dan ooit belangrijk. Dat is zeker zo wat personeel betreft. De ‘war for talent’ woedt duidelijk in elke sector. Maar wat met je leveranciers en klanten? Ook hun situatie evolueert. Hoe zal je leverancier in de toekomst werken? Ga je er beter een partnership mee aan? En wat wil je klant nu en binnen 5 of 10 jaar? Maak een lange termijn analyse van welke scenario’s er zich allemaal
kunnen afspelen in je sector, maar ook bij je leveranciers en klanten. Het zal je nog meer duidelijkheid geven in welke richting je kan groeien.’

Uit de webinar ‘Groeiparadox’ van Matty Paquay (adviesbedrijf Paquay & Associates)